Prodej firmy v kostce aneb jak to vlastně funguje

Zajímá vás, jak funguje proces prodání firmy? Pak jste na správném místě. V tomto článku se stručně podíváme, jak tento proces funguje. Nejdůležitější je si samozřejmě vybrat vhodného zprostředkovatele. Stačí zadat do internetového vyhledávače třeba aktivní firmy na prodej a budete si moct vybrat z celkem široké nabídky. Jak pak tedy funguje proces prodeje firmy, když si vyberete vhodného prostředníka?

person sitting on chair holding iPad

Velmi důležitá je příprava

Každý majitel by se měl na prodej své firmy řádně připravit. Měl by mít přehled o stavu své firmy a také by se o této skutečnosti měl poradit s dalšími spolumajiteli, pokud je společnost má. Přece jen prodej firmy není jednoduchá záležitost pro jednoho člověka. Je také třeba identifikovat možná slabá místa, která by mohla potenciální kupce odradit.

Příprava nabídky a potenciálních cílů

Je důležité sestavit seznam potenciálních klientů. Můžou mezi nimi být např. konkurenti nebo také dodavatelé či odběratelé. Je také nutné sestavit nabídkový list, který by měl sloužit jako představení firmy a také by měl potenciálním kupujícím sdělit některé potřebné informace.

Dohoda o mlčenlivosti

Z těch zájemců, kteří projeví zájem o koupi firmy se sestaví tzv. short-list. Následně pak dojde k podpisu smlouvy o mlčenlivosti. Proto se nemusíte bát, že by např. mohlo dojít k úniku vašich informací. Pravdou je, že k těmto problémům dochází jen zřídka a často vedou k poškození reputace toho, kdo tyto informace zneužil.

Další kroky procesu prodeje firmy naleznete zde

Joomla SEF URLs by Artio